img
В нашій школі організовано індивідуальне та інклюзивне навчання.

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».

Метою інклюзивного навчання є покращення навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

Інклюзивне навчання:

  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.

  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.

  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  • Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.

  • Мають індивідуальні здібності й особливості.

  • Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.

  • Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.

  • Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращення здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  • Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.

  • Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані для рівної участі всіх.

  • Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

  • Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.

  • Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.

  • Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.

  • Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.

  • Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.

  • Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації

  • Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.

  • Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.

  • Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.